Dátum publikovania:
Ako zamaskovať kruhy pod očami

Foto: shutterstock.com

Ako zamaskovať kruhy pod očami

Mali ste ťažkú noc? Ak chcete efektívne zamaskovať kruhy pod očami, môžete použiť niekoľko spôsobov vrátane make-upu a prírodných obkladov.

Prírodné obklady:

Studené obklady:
Použite studený obklad ako napríklad kocky ľadu zabalené v handričke, chladiaci gél alebo vychladené lyžice. Studený obklad zúži krvné cievy a zmenší opuchy.
Uhorkové plátky:
Uhorkové plátky naozaj fungujú. Sú klasickým a veľmi účinným spôsobom na zníženie opuchov a osvieženie očného okolia. Položte si na oči plátky uhorky na 10-15 minút.
Čajové vrecúška:
Použite vychladené čajové vrecúška zo zeleného alebo čierneho čaju.

Čierny a zelený čaj obsahujú kofeín a antioxidanty, ktoré môžu pomôcť zúžiť cievy a znížiť opuchy. Nechajte vrecúška vychladiť v chladničke a potom ich položte na oči na 10-15 minút.

Aloe Vera:
Aloe vera gél má upokojujúce a hydratačné účinky. Naneste malé množstvo gélu pod oči a jemne masírujte.
Zemiakové plátky:
Plátky surového zemiaka môžu tiež pomôcť znížiť opuchy a zosvetliť tmavé kruhy. Položte si na oči plátky zemiaka na 10-15 minút.

obklady na oči

Foto: shutterstock.com

Make-up:

Korektor:
Použite korektor s ľahkou textúrou, ktorý je o odtieň svetlejší ako vaša pleť. Aplikujte ho v tvare obráteného trojuholníka pod oči a jemne ho vklepávajte.
Primer pod očné tiene:
Pred aplikáciou korektoru použite primer, aby make-up lepšie držal a nezhromažďoval sa v jemných linkách.
Kompaktný púder:
Fixujte korektor s kompaktným púdrom, aby vydržal dlhšie a nezhromažďoval sa v jemných linkách.
Očný krém:
Pred nanesením make-upu použite hydratačný očný krém. Pomôže vám pripraviť pokožku a zabráni vzniku jemných liniek.

Životný štýl:

Dostatočný spánok:
Zabezpečte si dostatok spánku, ideálne 7-9 hodín denne.
Hydratácia:
Pite dostatok vody, aby bola vaša pokožka hydratovaná.
Zdravá strava:
Stravujte sa zdravo, konzumujte potraviny bohaté na vitamíny, minerály a antioxidanty.

|

Existuje niekoľko ďalších trikov a tipov, ktoré môžeš vyskúšať na minimalizovanie kruhov pod očami a udržanie sviežeho vzhľadu:

Ďalšie tajné triky:

Masáž očného okolia:
Jemná masáž prstami alebo s pomocou jadeitového valčeka môže pomôcť stimulovať krvný obeh a znižovať opuchy. Masírujte očné okolie jemnými kruhovými pohybmi.

Kofeínové krémy:
Krémy s obsahom kofeínu môžu pomôcť zúžiť cievy a znížiť tmavé kruhy. Aplikujte ich ráno pre čo najlepšie výsledky.

Spánok s vyvýšenou hlavou:
Spanie na dvoch vankúšoch alebo v polosede môže pomôcť zabrániť hromadeniu tekutín pod očami.

Kolagénové masky:
Kolagénové masky alebo vankúšiky pod oči môžu pomôcť hydratovať a spevniť pokožku okolo očí. Používajte ich pravidelne pre dlhodobé účinky.

Kyselina hyalurónová:
Séra alebo krémy s kyselinou hyalurónovou pomáhajú udržať pokožku hydratovanú a pružnú, čo môže znížiť výskyt tmavých kruhov a jemných vrások.

Vitamín C:
Produkty s vitamínom C môžu pomôcť zosvetliť tmavé kruhy a zjednotiť tón pleti. Používajte sérum alebo krém s vitamínom C ráno pod make-up.

Kokosový olej:
Kokosový olej má hydratačné a protizápalové vlastnosti. Nanášajte ho jemne pod oči pred spaním a nechajte pôsobiť cez noc.

Aplikačné techniky make-upu:
Použite techniku „bakingu“, kde nanesiete silnejšiu vrstvu transparentného púdru pod oči po aplikácii korektora a necháte ju pôsobiť niekoľko minút pred zotretím. To môže pomôcť korektoru vydržať dlhšie a zabrániť usadzovaniu v jemných linkách.

maskovanie kruhov pod očami

Foto: shutterstock.com

Retinol:
Krémy s obsahom retinolu môžu pomôcť zlepšiť textúru pokožky a znížiť výskyt jemných liniek a tmavých kruhov. Používajte ich však opatrne, pretože môžu byť dráždivé, najmä pri citlivej pokožke.

Hydrogelové masky:
Hydrogelové masky sú skvelé na okamžité osvieženie a hydratáciu očného okolia. Používajte ich pred dôležitými udalosťami alebo kedykoľvek, keď potrebujete rýchle osvieženie.
Stravovacie doplnky:

Omega-3 mastné kyseliny:
Omega-3 mastné kyseliny, ktoré sa nachádzajú v rybách alebo ako doplnky výživy, môžu pomôcť zlepšiť zdravie pokožky.

Nedostatok železa a vitamínu B12 môže prispieť k tvorbe tmavých kruhov. Uistite sa, že máte dostatok týchto živín vo svojej strave alebo formou doplnkov.

Redukcia stresu:
Vysoké hladiny stresu môžu prispieť k únave a tmavým kruhom pod očami. Praktikujte relaxačné techniky, ako je joga, meditácia alebo hlboké dýchanie.

Ochrana pred slnkom:
Používajte očné krémy s SPF a noste slnečné okuliare, aby ste si chránili jemnú pokožku okolo očí pred poškodením UV žiarením.

|

 

Andrea Bercik

Andrea Bercik

redaktor

0907399395

andrea@lemur.sk

Andrea Bercik pôsobila 12 rokov ako redaktorka v regionálnom denníku Korzár, aktuálne pracuje na pozícii Senior Copywriter v komunikačnej a marketingovej agentúre LEMUR, je šéfredaktorkou magazínu East Mag a zároveň CEO vo Vydavateľstve Maxim. Je autorkou troch kníh a zbožňuje prácu s textom v akejkoľvek podobe.