Ako vytvoriť graf v Exceli
Vytvorenie grafu v Exceli je pomerne jednoduché a zvládnete to určite bez problémov. Stačí postupovať podľa nasledujúcich bodov.
Pripravte si údaje:
Zadajte svoje údaje do Excelu. Údaje by mali byť v tabuľke s riadkami a stĺpcami.
Napríklad:
A B
1 10
2 20
3 30
4 40
Označte údaje:
Označte bunky, ktoré chcete zahrnúť do grafu – kliknite na nich a ťahajte okienko s označením cez všetky bunky, ktoré si želáte označiť.
Vloženie grafu:
Kliknite na kartu „Vložiť“ v hornej časti Excelu.
Vyberte typ grafu, ktorý chcete vytvoriť (napr. stĺpcový, čiarový, koláčový, atď.).
Úprava grafu:
Po vložení grafu môžete prispôsobiť jeho vzhľad a nastavenia. Kliknite na graf a použite „Nástroje grafu“, kde nájdete možnosti ako „Návrh“ a „Formát“, aby ste si mohli upraviť štýl, farby a ďalšie nastavenia.
Ak by sme chceli zmeniť typ grafu, stačí na graf kliknúť pravým tlačidlom a zvoliť ´Zmeniť typ grafu.´. Napríklad si zmeníme graf na skupinový stĺpcový.
Pridanie dodatočných dát do grafu:
V prípade, že máme zrazu nejaké nové údaje a chceli by sme ich zrazu do grafu pridať, môžete tak urobiť nasledovne:
označíte nové dáta, ktoré chcete pridať a skopírujete ich priamo do grafu.